Even je handen wassen, een glas water drinken, de wc doortrekken of thee zetten: we staan er in Nederland nauwelijks bij stil wat een luxe het is dat we kranen in huis hebben waar altijd schoon en veilig drinkwater uit komt. In grote delen van de wereld is water ver weg en vaak ook onveilig. Dat veroorzaakt talloze problemen: op het gebied van gezondheid, opleiding, scholing en economische ontwikkeling. Vooral vrouwen en kinderen ondervinden de gevolgen van de watercrisis. Vastenactie steunt diverse projecten die schoon water dichtbij mensen brengen. En daarmee worden levens blijvend veranderd!
‘Water verandert alles’ is het thema van de vastenactie dit jaar. Ook in de Sint Victorkerk steunen we dit doel. Dat doen we door na alle vieringen in de vastentijd achterin de kerk te collecteren. Wij danken u bij voorbaat voor uw bijdrage.

MOV-groep Obdam