Voor de komende Europese verkiezingen mag ik als pastor geen stemadvies geven. Daar ben ik overigens niet rouwig om, want ik twijfel zelf nog aan welke partij ik mijn stem deze keer zal geven.

Maar wat de Rabobank Clubkas Campagne betreft, ben ik zeker van mijn zaak. U weet misschien al hoe het werkt: als u lid bent van Rabobank West-Friesland krijgt u vijf stemmen die u mag verdelen over drie ingeschreven stichtingen en/of verenigingen. Afhankelijk van het aantal uitgebrachte stemmen wordt aan iedere stichting en vereniging een geldbedrag gedoneerd door de Rabobank. Hoe meer stemmen een stichting of vereniging krijgt, des te groter is dat geldbedrag. Eén van de ingeschreven stichtingen is Stichting Restauratie en Onderhoud Victorkerk Obdam.

Deze stichting wordt kortweg Victorkerk genoemd. Het geld dat deze stichting ontvangt, komt ten goede aan het onderhoud van ons kerkgebouw. Geef dus alstublieft één of twee stemmen aan de Victorkerk. We kunnen het geld echt heel goed gebruiken.