Het feest rondom de eerste Eucharistieviering van pastor Bert is in verband met de verscherpte corona maatregelen drastisch veranderd!

Wat zo’n mooi en feestelijk dorpsgebeuren zou worden is nu onmogelijk geworden. Wij hadden pastor Bert zo graag een mooi feest met alle Obdammers willen aanbieden. Maar na al heel veel aanpassingen door steeds veranderende regels, is het nu onmogelijk geworden.

Zijn priesterwijding is inmiddels verplaatst naar de Sint Bavo Kathedraal in Haarlem en daar kunnen alleen zijn familie en een klein aantal genodigden bij zijn. Wel is de priesterwijding op zaterdag 31 oktober om 11.00 uur te volgen via YouTube met het kanaal: kathedraal tv.

Wat betreft zijn eerste Eucharistieviering in onze Sint Victorkerk: daar is maar plaats voor 30 mensen. Iedereen die al op uitnodiging van de parochieraad een kaart voor de viering en of lunch had ontvangen, moeten we teleurstellen. En de mensen die vanaf 15 oktober nog in het bezit wilden komen van een geldig toegangsbewijs, ook dat gaat dus niet door!

Het wordt dus een viering met een besloten bijeenkomst. Het is helaas niet anders, ook al hadden wij het graag anders gezien en ook gepland.

Gelukkig kunt u de feestelijke Eucharistieviering wel via onze livestream volgen op YouTube: live Sint Victor Obdam of Sint Victor Obdam. U ziet dan gelijk hoe mooi de kerk voor deze bijzondere gelegenheid is versierd. Zo bent u er toch een beetje bij.

En natuurlijk is uw felicitatie voor pastor Bert altijd welkom. Laat zijn brievenbus maar overstromen!

Wij zijn blij dat Berts ouders, die al op hoge leeftijd zijn, zijn priesterwijding nog mee kunnen maken, daarom wordt het ook niet uitgesteld.

Toch willen we laten zien, dat wij blij zijn dat er in ons dorp iets unieks gebeurt op zondag 1 november, want een priesterwijding maak je bijna niet meer mee. Laten we daarom allemaal de vlag uitsteken zodat in deze tijd met beperkingen Obdam er toch feestelijk uitziet!

Namens de parochieraad Sint Victor

Gerda Wester