Er is weer heel veel gebeurd in de voortuin. De randafwerking voor de paden is afgemaakt en afgewerkt. De bestaande grondlaag doorgespit en 60 kuub mooie zwarte grond aangebracht. De paden zijn inmiddels met een dikke laag schelpen bedekt.

En op maandag 10 juni is het waterornament geplaatst. Gelukkig kon dit toch doorgaan, ondanks de stromende regen. Onder een partytent werd er stevig doorgewerkt. Meteen geeft dit aan de voortuin een heel ander aanzien. De nostalgie die dit uitstraalt, brengt ons gelijk terug naar tijden van weleer, toen het hart van het dorp een plek van samenkomst was. Maar dit hoeft niet bij vroeger te blijven. Wanneer straks alles af is en u wandelt op een zomerse dag door de voortuin van de pastorie, wordt dit net als toen een plek waar je graag komt.

Nu kunnen de tuinkabouters aan de gang. Er moeten veel struiken en planten worden aangebracht, maar met hun deskundigheid moet dit zeker lukken. Er is veel diversiteit aan planten, die bloeien op verschillende tijden, zodat ook de bijen hun gang kunnen gaan. Hoge en lage struiken, bodembedekkers allemaal met zorg uitgezocht, zodat het een lust voor het oog zal worden.

Ook het voorontwerp voor de informatiekast is klaar. Deze draagt dezelfde versierselen als de poort van de kerk, zo is het één geheel. En ook hier is de juiste plek in de tuin voor bepaald.
Er komen bankjes met rugleuning, zodat jong en oud in alle rust kunnen genieten van al het moois dat met heel veel vrijwilligers tot stand is gekomen. En we dus gerust kunnen zeggen; die tuin is van ons allemaal!

Parochieraad Sint Victor Obdam