Op zaterdagavond 8 februari stelden onze elf Eerste Communicantjes zich voor aan de parochianen. Ze hadden elk een canvas rugzakje beplakt en versierd met plaatjes die iets zeiden over de dingen die zij belangrijk vinden. Daar mochten ze uiteraard over vertellen.

Het thema van de viering was: ‘straal je licht uit!’. De kinderen kregen nadat ze zich hadden voorgesteld dan ook allemaal een lichtje.

Zo gaan ze op reis met hun geloof, met in elk geval een rugzak en een lichtje voor zichzelf of om anderen bij te lichten. Natuurlijk hopen we dat deze kinderen een licht mogen zijn voor hun omgeving. En voordat ze hun Eerste Communie doen zal hun rugzak wel gevuld zijn met van alles waar ze wat aan kunnen hebben onderweg. Tot dat moment hangen de rugzakjes aan een kapstok in de kerk.

De zang van het koor Sing@Victor maakte van deze viering een vrolijke gebeurtenis. Voor de kinderen was het een mijlpaal op hun reis met het geloof.