Afgelopen zaterdagmiddag kwamen de Eerste Communicantjes bij elkaar. Eerst kregen ze een rondleiding in de kerk. Toen we in de pastorie terugkwamen, was de tafel gedekt. De werkgroep had gezorgd voor mooi versierde bordjes waarop de namen van de kinderen stonden en er was ook een groot breekbrood. Nadat we de communiekaars hadden aangestoken en gebeden, mocht ik het verhaal vertellen van het Laatste Avondmaal en het brood breken. Twee jongens konden er niet live bij zijn, omdat ze in quarantaine waren. Zij hadden eerder op de middag een stuk brood en hun bordje thuis gekregen en via videobellen konden zij nu toch met ons mee-eten. Aan het eind van de middag kregen ze allemaal een puzzelstukje dat ze mogen versieren. Komende zaterdag worden al die puzzelstukjes opgehangen in de kerk. Ieder stukje is uniek en heeft zijn eigen plaats. Zo vormen we samen een puzzel die heel mooi kan worden. Of alle puzzelstukjes er zijn, dat ontdekken we bij de viering van de Eerste Communie, op zondag 27 juni.