Op paaszondag, waarin we het leven vieren, waren er bloemen voor de voorganger Piet van Baar die met zijn Gerda afgelopen week 50 jaar getrouwd was. Piet heeft een grote staat van dienst in de Marcusparochie en veel voor de regio gedaan. Het is heel fijn dat hij nu voorganger is. Maar normaal geven wij als parochie geen bloemen aan jubilarissen. Deze bloemen staan dan ook symbool voor onze dankbaarheid aan alle vrijwilligers van de Sint Victor parochie.

Degenen die hier vandaag de viering mogelijk maken; de zangers, Pierre, de kosters, de misdienaars, de lector maar ook alle vrijwilligers achter de schermen, de schoonmaaksters, de tuinmensen en de leden van de avondwakegroep om er maar een paar te noemen.

Het is voor ons allen een lastig jaar geweest in deze coronatijd. Maar met elkaar, met pastor Bert, vrijwilligers, de 30 mensen in de kerk, de luisteraars van de kerkradio en de kijkers van de live-stream, die ook terug te kijken is, houden we onze parochie levend. En dat is belangrijk. Om elkaar, juist nu, figuurlijk vast te houden en te blijven steunen.

Ik wens u Zalig Pasen.

Win Bijman