Op maandagavond 16 januari werd Jan ten Berge uitgeroepen tot vrijwilliger van het jaar 2022 van de gemeente Koggenland.
Hij zet zich voor meer dan 100 % in als vrijwilliger. Is zeer sociaal bewogen.
Voor de Sint Victorkerk zit hij o.a. in de werkgroep; kerkwerkers. Hij is de man die de schrobmachine beheert en zorgt voor schone vloeren in de kerk en toiletruimte.
Bij de werkgroep Kerkbalans is Jan sinds 3 jaar een onmisbare factor. Hij werkt snel en efficiënt, zorgt dat het financieel allemaal op rolletjes verloopt en verzorgt de digitale informatie.
Jan heeft ook de organisatie van de Kapellentocht op zich genomen. Heeft de route naar de kapel in Heiloo uitgezet en meerdere keren met zijn vrouw Truus gefietst om er zeker van te zijn, dat alles goed zou verlopen.
Maar niet alleen voor de Sint Victorparochie is Jan een geweldige vrijwilliger, ook bij De Brink is hij een onmisbare schakel in het geheel.
Hij is 8 jaar vrijwilliger van De Brink en sinds november 2014 is hij tevens bestuurslid.
Bijna dagelijks is hij wel in De Brink te vinden voor een klusje hier of daar. Ook vervult hij een coördinerende rol, als er door onderhoudsbedrijven werk wordt uitgevoerd. Als vrijwilliger vervult hij de rol van voorzitter en coördinator van de onderhoudscommissie.
In het voorjaar van 2020 heeft Jan De Brink een enorme dienst bewezen, door ook de dagelijkse uitvoering van de beheerders op zich te nemen. Dit was een enorm stressvolle periode voor Jan, waarin hij taken moest uitvoeren die hij totaal niet kende. Zonder zijn inspanning in deze periode had De Brink ongetwijfeld haar deuren moeten sluiten.
Buiten deze activiteiten is hij ook één keer per week een ochtend chauffeur op de buurtbus.
En ook coördineert hij vele activiteiten bij het bridgen; de bridge avonden, houdt de telling bij, berekent de ranking, regelt wedstrijden etc. Een echte duizendpoot!
Gezien al deze activiteiten voor zowel de Sint Victorparochie als dorpshuis de Brink, is het meer dan terecht dat als hij als vrijwilliger van het jaar door de gemeente Koggenland is geëerd.

Namens de Sint Victorparochie en dorpshuis De Brink: Jan van harte gefeliciteerd!
Gerda Wester