Op zondagochtend 8 oktober gaan om half acht de klokken luiden. Er zijn mensen die op dat moment boos wakker worden en de pastorie gaan bellen met de vraag waarom dat nodig is… Maar er zijn gelukkig veel meer mensen die weten dat op dat moment de Kapellentocht van start gaat. We hopen dat er dan minstens vijftig mensen klaar staan om vanuit ons Mariakapelletje op weg te gaan naar de kapel van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo. Als gedachte gaat mee: ‘Lopen in verbondenheid’. Iedereen die wil meedoen aan deze vijftiende Kapellentocht is vanaf 7.00 uur welkom om tegen betaling van € 10,00 een deelnemerskaart in ontvangst te nemen. Nadat ik de deelnemers heb gezegend en een goede wandeling heb gewenst, kan de tocht beginnen. Ikzelf moet dan weer terug naar de pastorie, niet alleen om de boze telefoontjes te beantwoorden, maar ook om me voor te bereiden op een viering in één van de andere parochies van onze regio. Ik kan dus helaas zelf niet meelopen, maar rond 13.00 uur ben ik in Heiloo om de verhalen te horen en met de wandelaars en andere belangstellenden een kopje koffie te drinken. Voor de wandelaars is dat bij de prijs inbegrepen, evenals een kopje koffie met iets lekkers onderweg. Als u niet mee kunt lopen, raad ik u aan om op de fiets of met de auto naar Heiloo te gaan en de tijd te nemen om het hele processiepark te bekijken met zijn kapellen, zijn imposante Kruisweg en uiteraard het beroemde putje waaruit u heerlijk fris water kunt putten. Om 13.30 uur vieren we dan met elkaar de Mis, waarna we weer op huis aan gaan.

Voor meer informatie en inschrijving kunt u contact opnemen met Jan ten Berge: jantenberge@planet.nl of 06-29281684.

In verband met de catering wil hij graag vooraf weten op hoeveel deelnemers we kunnen rekenen. Daarom is opgave vooraf gewenst. Maar mocht u op zondag 8 oktober vroeg wakker zijn en denken: ik wil toch wel mee… Kom dan alsnog naar de kerk en schrijf u in. Als u pas wakker wordt van het klokgelui om half acht, dan weet u: ik ben te laat! Maar dan weet u in elk geval wel waarom de klokken luiden.