In de Sint Victorparochie van Obdam gedenkt de parochie jaarlijks het patroonsfeest van de parochie. Die dag is een mooie gelegenheid om één van de vrijwilligers in het zonnetje te zetten en aan hem of haar de Victorspeld uit te reiken.
Daarom is op zaterdagavond 21 oktober Tiny Vlaar-Konijn onderscheiden met de erespeld van de Sint Victorparochie in Obdam.

Jaarlijks wordt iemand met deze speld onderscheiden, die zich op een bijzondere wijze heeft ingezet voor de parochie.
In zijn woordje benadrukte pastor Bert het belang van de vrijwilligers. En deze keer liet hij weten, dat juist de stille werkers op de achtergrond van onschatbare waarde zijn. Daarom werd Tiny Vlaar-Konijn gehuldigd.
Alle dagen is Tiny te vinden bij de Mariakapel in de pastorietuin. Zij zorgt voor het openen en sluiten van de poort bij de kapel. Vult de kaarsen bij, houdt alles netjes schoon, ruimt restanten op. En mocht er iets door vandalisme of een andere oorzaak niet in orde zijn, dan meldt ze dat meteen, zodat er naar gehandeld kan worden.
Maar dat is niet het enige wat Tiny doet. Ook is zij elke donderdagmorgen gastvrouw op de pastorie. Dat betekent samen met een collega, om de mensen, die de viering in de Marcuskapel hebben bezocht, van koffie te voorzien. De gastvrouwen zorgen ook voor het vouwen en nieten van de misboekjes en allerlei huishoudelijke klusjes.
Daarnaast zorgt Tiny samen met andere vrijwilligers dat de kerk er pico bello uitziet. Eens in de 5 à 6 weken wordt er gestoft, gelapt, gedweild, en gezogen. En twee keer per jaar is er een poetsdag; vlak voor Pasen en Kerst. Al het koper- en zilverwerk wordt dan opgepoetst. Soms zijn er ook voorwerpen in de kluis, die een extra opknapbeurt nodig hebben. Ook bij deze activiteit is Tiny als vrijwilliger van de partij.
Daarom werd Tiny na afloop van de viering tot haar grote verrassing naar voren gevraagd en werd haar de onderscheiding opgespeld.
Zij heeft de erespeld van de Sint Victorparochie dik verdiend.
Tiny, van harte gefeliciteerd!

Parochieraad Sint Victor Obdam