Onze eigen koren konden er ook wat van. Op Kerstavond begonnen we zoals gewoonlijk met een gezinsviering met jeugdkoor De Victorzangertjes. In een goed gevulde kerk werd een mooi kerstverhaal voorgelezen, geïllustreerd met tekeningen via de beamer.

Ons jeugdkoor luisterde deze viering op met een groot aantal kerstliederen uit hun eigen repertoire.

Ook het koor Sing@Victor drukt altijd zijn eigen stempel op een viering, zeker met Kerst. Deze keer was het koor op kerstavond aan de beurt om 21.00 uur. De kerk was vol en er werd prachtig gezongen.

Om 23.00 uur was er een Eucharistieviering met Het Parochiekoor. Hiervoor was pastor Nico Knol naar Obdam gekomen.

Hij had een mooie, uitdagende preek. De kerk was wat minder gevuld dan tijdens de eerste twee vieringen, maar de mensen die op dit late uur gekomen waren, kregen wel waar voor hun geld: een goed koor en een mooie viering en ver na middernacht konden ze met een zalig kerstgevoel huiswaarts keren. Zo hoort het toch eigenlijk…

Op de ochtend van Eerste Kerstdag was het de beurt aan Entre-Deux. Ook dit koor liet veel horen van het eigen kerstrepertoire.

Op oudejaarsavond gaf Entre-Deux opnieuw acte de présence. Ook in die viering konden nog kerstliederen worden gezongen.

Op oudejaarsavond blik je terug op het oude jaar en kijk je vooruit naar het nieuwe. Het is mooi om dat te doen in de kerk. De woorden die tijdens de viering gesproken worden dwingen je ertoe even stil te staan en bij jezelf te rade te gaan hoe je het er dit jaar vanaf hebt gebracht.

En dan komen er natuurlijk goede voornemens in je op. Ik heb me dit jaar voorgenomen om meer mensen te gaan bezoeken, zowel privé als in de parochie.