Oktober is nog nooit zo warm en zonnig geweest als dit jaar. De natuur is misschien een beetje van slag, maar in de kerk en elders gaat het leven zijn gewone gang. Afgelopen zaterdag was er een prachtige Mariaviering met het koor Sing@Victor. De mensen die dit jaar mee geweest zijn naar Lourdes hadden hiervoor een uitnodiging gehad en velen hebben daaraan gehoor gegeven. Zo had het koffie drinken na de viering het karakter van een kleine reünie. Ook op woensdag 2 november, in de viering van Allerzielen, zong het koor Sing@Victor.

Entre-Deux laat ook weer van zich horen. Dit koor is nog wel op zoek naar een nieuwe organist(e). Bent u of kent u iemand die muzikale kwaliteiten heeft en die zich wil inzetten voor een Nederlandstalig kerkkoor, neemt u dan contact op met mij. Ik verwijs u dan graag door naar de dirigent en het bestuur van dit koor.

Maar het koor dat het vaakst zingt, blijft toch het Parochiekoor. Niet alleen het koor als geheel zingt regelmatig, ook veel zangers en zangeressen zingen al jarenlang trouw in dit koor. Daardoor zijn er vrijwel ieder jaar wel een paar jubilea te vieren. Traditiegetrouw wordt dat gedaan rond het feest van Sint Cecilia (22 november). De jubilarissen van dit jaar worden gehuldigd in de viering van zondag 20 november. Er zijn er dit jaar twee. De een zingt al ruim veertig jaar en de ander leent al meer dan zestig jaar zijn stem aan het Parochiekoor en, in de tijd dat het Parochiekoor nog niet bestond, aan het Herenkoor. U bent bij deze viering uiteraard van harte welkom. Na afloop is er koffie.

Graag wil ik ook alvast vermelden dat het Jambokoor weer komt zingen in onze kerk. Dat gaat gebeuren op zondagmiddag 27 november. Het wordt een Kerstconcert waarbij ongetwijfeld veel Afrikaanse klanken en ritmes te horen zijn.

En als klap op de vuurpijl kan ik de komst aankondigen van het Langedijker koor. Dit voormalige smartlappenkoor heeft een uitgebreid Kerstrepertoire, waarmee zij de viering opluisteren op zaterdagavond 17 december.

Zo hebben we een handvol koren die zich binnenkort in onze kerk laten horen.