Kinderen die in het laatste jaar van de basisschool zitten, zullen straks een grote stap gaan zetten richting middelbare school en jongvolwassenheid. De kerk sluit aan bij deze stap in hun ontwikkeling met het vieren van het Sacrament van het Vormsel, de voltooiing van Doopsel en Eerste Communie.

Hoe het werkt?
De kinderen gaan samen onderweg aan de hand van het project ‘In Vuur en vlam’. Tijdens zeven bijeenkomsten vooraf aan het Vormsel en één bijeenkomst na afloop gaan ze met elkaar in gesprek: wat houdt het Sacrament van het Vormsel nu eigenlijk in, wie is God, waar geloof ik zelf in, enzovoorts. Maar er wordt ook geknutseld en een bezoek gebracht aan de Kathedrale Basiliek Sint Bavo in Haarlem – de spectaculaire ‘Bavodag’ en de Sint Victorkerk zien vanuit een ander punt.

Voor de ouders
Om het Vormsel-traject te kunnen starten, is hulp hard nodig. Daarom vindt voor ouders/verzorgers een informatieavond plaats in de parochie van de Hiëronymus kerk, Kerkweg 1 in Wognum.
Datum: 30 oktober 2023. Tijd: 19:30 uur.
De data van de bijeenkomsten, van de voorstelviering en van de feestelijke viering van het Vormsel zullen tegen die tijd ook bekend zijn. De ouderbijdrage voor het Vormsel-traject is € 15,00 en kan tijdens de informatieavond betaald worden.

Vragen en aanmelden
Wilt u uw kind aanmelden, dan kan dat via deze link: Aanmelden
Heeft u nog vragen, dan kunt u deze stellen tijdens de informatieavond of door te bellen/mailen naar pastor Anne-Marie van Straaten, pastoraal werker voor regio ‘De Waterkant’: anne-marievanstraaten@ziggo.nl of (06) 227 594 61.