Jarenlang hebben we een bloemengroep gehad die regelmatig onze kerk versierde met verse bloemen. Nu is dat alleen nog het geval op hoogtijdagen. En… als we van iemand bloemen cadeau krijgen.

Dat gebeurde in de week voor Pinksteren en opnieuw in de week daarna. Op twee vrijdagen mocht Ellen de Boer een auto vol bloemen ophalen bij Ben Obdam: pioenrozen die te ver heen waren voor de veiling, maar die voor ons goed van pas kwamen, omdat ze binnen een dag al uit zouden komen.

En zo hadden wij twee weekends achter elkaar een grote hoeveelheid prachtige bloemen in de kerk. Helaas kan ik ze zelf niet zien. Wel kon ik de dikke knoppen van de pioenrozen voelen, terwijl Ellen samen met Tineke Teunen alle vazen aan het vullen was die ze maar kon vinden…

Maar van de kleurenpracht ontgaat me natuurlijk alles.

Gelukkig hoorde ik wel van veel kerkgangers dat ze het mooi vonden, zoveel vazen met roze pioenen. Ja, de uitdrukking luidt: ‘Zeg het met bloemen’, maar tegen mij moet het toch ook maar even met woorden worden gezegd. Ben, vanaf deze plaats nogmaals hartelijk dank!