De standplaats van het koor ‘Vrienden van het Gregoriaans’ is eigenlijk Wognum. Toch besloten de ‘Vrienden’ hun vijftigjarig bestaan te vieren in Obdam. Daarvan zullen ze geen spijt gehad hebben. Ook voor mij en voor veel parochianen was dit een welkom geschenk. Als bonus kregen we ook nog pastor Paul die voorging in de viering van de Eucharistie.

Paul kent het koor goed. Zijn vader is er al vijfentwintig jaar lid van. Hij kon in zijn welkomstwoord en zijn preek dan ook veel vertellen over het koor. Het was die dag Vaderdag en zo kon Paul tegelijk met zijn hemelse Vader ook zijn aardse vader eren. Het werd een sfeervolle viering in een goed gevulde kerk met daarna voor het koor nog een gezellige nazit bij de Amethist.