Een gemengd, enthousiast koor uit Avenhorn zingt op 9 november koorwerken uit twee beroemde opera’s van Verdi, te weten Nabucco en Macbeth. Het koor bestaat uit ongeveer 40 leden en is voor dit concert aangevuld met projectleden. Ze zingen al samen sinds 2008 en het repertoire bestaat uit klassieke muziek in de brede zin van het woord.

In de afgelopen ruim 10 jaar zingen zijn de uitvoeringen van complete opera’s wel de hoogtepunten te noemen : in 2008 Norma ( Bellini) in 2010 La Sonnambula (Bellini) in 2014 Orfeo en Euridice (Gluck) en Idomoneo (Mozart).

En vorig jaar is het 10-jarig bestaan gevierd met een feestelijke uitvoering van de Carmina Burana van Orff.

Na dit overweldigende succes is er dit jaar voor gekozen om koorwerken uit Nabucco en Macbeth ten gehore te brengen. Vol overgave en plezier is het koor al een aantal maanden bezig met de repetities voor de uitvoering van dit concert.

Nabucco, het eerste grote succes van Verdi is een Bijbels drama, tevens een ontroerend liefdesdrama tegen de achtergrond van vrijheidsstrijd en gevechten om de macht. Een thema dat ook nog heel goed in deze tijd past .U kent ongetwijfeld het prachtige ‘Va, pensiero sull’ali dorate’, beter bekend als het Slavenkoor .

Macbeth is gebaseerd op de waargebeurde geschiedenis van de Schotse koning Macbeth.

Spannende en emotionele drama’s waarin de solisten Violetta Lazin, sopraan en Wiebe Pier Cnossen , bariton de aria’s en duetten ten gehore brengen. De begeleiding is door de vaste pianist Hans van Beelen en het geheel staat onder leiding van dirigent Meeuwis Rebel.

We hopen dat u allemaal een avond komt genieten van dit prachtige concert.

Kaarten zijn verkrijgbaar a €17.50 via secr-kk@outlook.com of via telefoonnummer 06-10929604 of 06-22006147 en natuurlijk op de avond van de uitvoering bij de ingang van de kerk.

Graag tot ziens op 9 november om 20.00 uur in de Sint-Victorkerk.

www.koggeklassiek.nl