Dit jaar wordt de Stille Omgang voor de 30ste keer georganiseerd door Comité Heerhugowaard-De Noord en omstreken.
Ieder jaar op de eerste zaterdag na 15 maart vertrekt een groep mensen ‘s morgens vroeg om de voettocht Heerhugowaard Noord – Amsterdam te volbrengen. ’s Avonds laat bezoeken ze de Eucharistieviering in de Krijtbergkerk. Aansluitend lopen ze samen met duizenden andere pelgrims uit heel Nederland de Stille Omgang, een tocht door Amsterdam waarin het Mirakel van Amsterdam uit 1345 wordt herdacht.

Wat beweegt mensen tot deze tocht?
Is het dat je de stilte ervaart en kunt luisteren naar je eigen gedachten ?
Is het dat je kunt luisteren naar de ander, een praatje maakt en elkaar een hart onder de riem steekt?
Is het ’t vaste ritme van je voetstappen waardoor je ongemerkt loopt te tellen of te zingen, je hart
opengaat en je geest in beweging komt?
Of is het het vertrouwen dat, ook al worden je benen zwaar en stram, je toch steeds opnieuw het
juiste ritme zult vinden?
En dat je ondanks de vermoeidheid en pijn, doorgaat, stap voor stap, tot het doel is bereikt.

Ieder heeft zo zijn eigen motivatie om aan deze tocht deel te nemen. En ieder ervaart de voldoening om voor zichzelf, maar vooral samen als groep, deze pelgrimstocht te volbrengen.

Praktische informatie:
– Ontvangst om 8.00 uur bij de kerk in Heerhugowaard-Noord.
– Vertrek rond 8.30 uur na de pelgrimszegen.
– De tocht is ongeveer 57 km. Het is echt een flinke tocht met stevig tempo, wees daarvan bewust om teleurstelling te voorkomen.
– Tijdens de tocht hebben we vier tussenstops waarvan één met warme maaltijd.
– Er is de hele dag EHBO en een volgbusje aanwezig.
– Terug kunt u met de bus mee rijden en zijn we rond 2.00 uur ’s nachts in Heerhugowaard-Noord.
– Kosten voor de hele dag, inclusief busreis € 42,-. Zonder busreis € 33,-
– Er kunnen maximaal 100 mensen deelnemen.
– Na aanmelden sturen we u het inschrijfformulier.
– Eind februari ontvangt u dan de route, aanvullende informatie en de deelnemerslijst.
– Advies om u zo spoedig mogelijk aan te melden i.v.m. het maximaal aantal deelnemers.

Aanmelden kan bij Jan Jong, via de mail stilleomganghhw@gmail.com of tel: 06 2278 1488

Warme groet van het Stille Omgang comité
Arie Botman, Jan Nanne, Jan Giling en Jan Jong