Vanmorgen, zondag 29 maart, was ik met onze pastor Bert Glorie naar de Hiëronymuskerk in Wognum. Daar was een eucharistieviering met pastor Álvaro met assistentie van Bert en een lector. Omdat er geen publiek bij mocht zijn was ik de enige die in de kerk zat.
De Hiëronymuskerk vormt samen met de Cunerakerk in Nibbixwoud de Emmausparochie en deze is onderdeel van Regio De Waterkant waar ook de Sint Victorparochie toe behoort.

Deze viering wordt live uitgezonden op een YouTube kanaal.  Dat betekent dat u en iedereen die dat wil deze live kan meekijken en beleven. Daarvoor gaat u naar de website van de Emmausparochie: www.rkemmausparochie.nl. Klik bovenaan in het keuzemenu op ‘livestream’.
In de agenda is te zien wanneer er vieringen zijn die uitgezonden worden, maar u kunt in ieder geval op zondagmorgen om 10.00 uur meekijken.

Het is natuurlijk anders dan dat u er zelf bij bent maar in deze moeilijke tijd kan het een mooi alternatief zijn en omdat er ook geen communie uitreiking en geen collectes zijn, gaat het wel vlot.

Tot ziens in betere tijden in de Sint Victorkerk.

Win Bijman, voorzitter Sint Victor Parochieraad