Vanaf 1 juli mogen er weer honderd mensen in de kerk zitten. Dat lijkt een hoopvol vooruitzicht. Maar als deze maatregelen voorlopig van kracht blijven, dan betekent dat dat er bij mijn priesterwijding en bij mijn eerste Mis ook maar honderd mensen aanwezig mogen zijn. Dat is voor mij en vele anderen een bittere teleurstelling. Maar er is een oplossing! Laten we een vliegtuig afhuren, zodat we mijn eerste Mis in de lucht kunnen vieren. In een vliegtuig mogen namelijk driehonderd mensen zitten. Zo kunnen de meeste mensen die erbij willen zijn, in elk geval mee. Wat dacht u van een rondvlucht boven Europa? Tegen de tijd dat we aan de preek toe zijn, vliegen we boven Parijs… Boven Rome reik ik de communie uit. Boven Kroatië bied ik u een kopje koffie aan en als we boven Beieren vliegen komt de stewardess langs met schnaps, bier en frisdrank. En zo vliegen we terug. Eerst nog een rondje boven Noord-Holland: Amsterdam, Haarlem met zijn kathedraal, mijn geboortedorp Egmond aan de Hoef, de Sint Victorkerk… en dan landen we op Schiphol. Zo hebben we niet alleen mijn eerste Mis, maar ook een bescheiden feestje gevierd in de lucht. Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er geld wordt ingezameld voor een cadeau. Is dit geen goede bestemming?