In onze kerk is er dit jaar geen viering op Aswoensdag. We missen het koor Sing@Victor, dat deze viering altijd opluisterde. En omdat men in Hoogwoud vroeg of ik daar in de Aswoensdagviering wilde voorgaan, heb ik besloten de viering hier te laten schieten. Sowieso kon het bekende askruisje op het voorhoofd niet worden uitgereikt. De as moet nu worden uitgestrooid op het hoofd van de deelnemers aan de viering. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen. Maar als u graag een Aswoensdagviering wilt bijwonen, dan kunt u dus op woensdag 17 februari ’s avonds naar de kerk van Hoogwoud gaan. U kunt diezelfde woensdag ook ’s morgens meedoen in de kerk in De Weere. Daar ga ik die ochtend samen met pastor Álvaro voor. Maar wat u ook doet, u krijgt dit jaar geen askruisje op uw voorhoofd.