Dit jaar gaan de parochies van regio De Waterkant tijdens de Vastenactie geld inzamelen voor Bake for Life. Deze stichting, opgericht door bakkerij Pater uit Avenhorn, is in onze parochie niet onbekend. Al 20 jaar bouwt Bake for Life bakkerijen in de Afrikaanse landen Oeganda en Kenia. Gehandicapten, wezen, kindsoldaten, alleenstaande moeders en mensen die door omstandigheden op jonge leeftijd school hebben moeten verlaten werken hier en leren het bakkersvak. Met het bakken verdienen ze een salaris waarmee ze in hun eigen levensonderhoud voorzien.
De opbrengst vanuit De Waterkant wordt met 50% vermeerderd vanuit de landelijke opbrengst van de Vastenactie. Binnenkort leest u hier meer over dit project en over de manier waarop u hieraan uw bijdrage kunt geven.

Veel informatie over de stichting Bake for Life vindt u op: bakeforlife