Misdienaars, dat waren vroeger allemaal jongens. Voor menige jongen was het zelfs de eerste stap op weg naar het Priesterschap. Dat laatste is voor vrouwen helaas nog niet mogelijk in onze kerk. Maar meisjes als misdienaars, daar zijn we inmiddels wel aan gewend. Sterker nog: als ze er niet zouden zijn, zouden we bijna geen misdienaars meer overhouden. Afgelopen zaterdag kwamen onze jongste zeven misdienaars naar de kerk om daar onder leiding van koster Koos Vlaar alles nog even door te oefenen wat zij tijdens de Mis mogen en kunnen doen. Na deze opfriscursus zijn Ellen de Boer, Koos Vlaar en ik met hen naar De Bolle Buik in Heerhugowaard gereden, waar we heerlijk hebben gemidgetgolfd en pannenkoeken hebben gegeten. Het was leuk om zo een middagje met zeven meisjes op stap te zijn, een echt misdienaarsuitje, zoals we dat in jaren niet hebben gehad.