Wat hadden we ons erop verheugd om met een groep kinderen een koortje te vormen en dan te zingen tijdens de gezinsviering op Kerstavond. In 2019 deden we dat ook, we noemden het projectkoor
Sing-Along. Het was ‘uit nood geboren’ omdat de Victorzangertjes gestopt waren met zingen in de kerk. Het was een enorm succes. We hadden ongeveer 40 kinderen die heel enthousiast zongen over de herdertjes, de dennenboom en de stille nacht.. Twee keer een uurtje gerepeteerd en hup, vol aan de bak! Geen weet nog van wat ons en de wereld in de greep zou houden in de komende jaren.

Vorig jaar kon het feest niet doorgaan, maar we hadden toch allemaal wel verwacht dat we nu lekker konden zingen. Helaas… de maatregelen en het feit dat juist bij de kinderen nu veel besmettingen voorkomen, dwingen ons om ook nu weer te besluiten om geen Gezinsviering te hebben met Kerst.
Het wordt wel Kerstmis, hoe dan ook, het Kind wordt weer geboren. En volgend jaar opnieuw!
We hopen zo dat we volgend jaar wel kunnen doen wat we al twee jaar over hebben moeten slaan.
Want wat is een mooier begin van het Kerstfeest dan samen met het gezin naar de kerk te gaan?

Verder zijn we ons aan het bezinnen over het ‘Kindje wiegen’. Misschien dat we het toch, op de een of andere manier door laten gaan. Niet zoals we het altijd deden natuurlijk, maar corona-veilig. Misschien een kerk-openstelling, zodat u de kerststal kunt bewonderen, of toch een levende kerststal.
We willen heel graag iets doen om u en de kinderen toch de kans te geven om met Kerst in de kerk te kunnen zijn. Zodra meer bekend is, leest u het hier op de website en in het dorpsblad Rotonde.

Namens de Werkgroep Gezinsviering,
Hanneke Ocheda-Stoetzer