Wat vorig jaar niet tot de mogelijkheden behoorde, omdat alle kerken dicht waren met Kerst, is ons dit jaar, ondanks de strenge corona maatregelen, toch gelukt!
Op Tweede Kerstdag was de kerk van 11.00-13.00 uur open. ‘s Morgens vroeg heeft een groep vrijwilligers hard gewerkt om de stal op te bouwen. Moeder Mariana speelde Maria en haar zoon Luca was het allerliefste kerstkindje wat je maar kon bedenken. Als vanouds vervulde Jan de rol van Jozef. Natuurlijk mochten de schapen en de ezel niet ontbreken. Al jaren worden deze dieren door Kees Klaver en Silvia Groot in de stal afgeleverd. Dit maakt het beeld compleet.
Omdat het samen zingen van kerstliedjes natuurlijk deze keer niet mogelijk was, zorgde Ellen voor mooie kerstmuziek.
Al heel snel liepen de eerste mensen; opa’s, oma’s, vaders, moeders en kinderen de kerk binnen, om het kerstkindje te bewonderen of de schapen en de ezel te aaien.
Dit gevoel van samenzijn, geeft een lichtpunt in de donkere dagen, waardoor we hoopvol uitkijken naar de toekomst.