Op maandag 22 mei gaat de Pinksterpelgrimage weer van start. Van maandag tot en met vrijdag is er om 19.00 uur een korte vesperviering, steeds in een andere kerk in de buurt. Het gebeurt in Katholieke en Protestantse kerken. Voorgangers zijn pastores en predikanten uit de regio. Thema van de Pinksterpelgrimage is: Titus Brandsma in veelvoud. Elke avond wordt een aspect belicht van het leven van deze pater Karmeliet, die in 1942 in Dachau om het leven kwam. Op Eerste Pinksterdag wordt de slotviering van de Pinksterpelgrimage gehouden in de Protestantse kerk in Wognum. In de viering waarin ik voorga, op dinsdagavond in Abbekerk, staat Titus Brandsma als journalist centraal. Telkens is er na de viering gelegenheid om na te praten onder het genot van een kopje koffie of thee. Hieronder vindt u een overzicht van de hele trektocht. Het is niet nodig om bij alle vieringen aanwezig te zijn, want aan het begin van elke viering wordt u ‘bijgepraat’ via een korte terugblik op de vieringen die eraan vooraf gingen. U kunt uit dit aanbod dus een keuze maken.

Maandag 22 mei         Katholieke kerk Spierdijk
pastor Anne-Marie van Straaten en ds. Sylvia Neuféglise
thema: biografie van Titus Brandsma

Dinsdag 23 mei           Protestantse kerk Abbekerk
pastor Bert Glorie
thema: Titus Brandsma als journalist

Woensdag 24 mei        Katholieke kerk De Weere
priesterstudent Thomas Bötticher
thema: het godsbegrip van Titus Brandsma

Donderdag 25 mei       Katholieke kerk Spanbroek
pastor Anne-Marie van Straaten
thema: wie was Maria voor Titus Brandsma?

Vrijdag 26 mei            Protestantse kerk Hensbroek
ds. Sylvia Neuféglise
thema: het lijden in het denken en leven van Titus Brandsma.

Zondag 28 mei            Protestantse kerk Wognum
ds. Desirée Woudt en pastor Jan Verbruggen
thema: als het goede maar gebeurt.

De vieringen beginnen steeds om 19.00 uur,
met uitzondering van de slotviering op 28 mei (eerste Pinksterdag).
Die begint om 10.00 uur.