Op vrijdagavond 16 juni hebben tien jongeren en één volwassene het sacrament van het Vormsel ontvangen van vicaris Bruggink in de Sint Victorkerk van Obdam.
De vormselviering had het thema: ‘Wij bouwen aan Gods Rijk, u ook???’
De ‘Zeven Werken van Barmhartigheid’ stonden centraal om te bouwen aan Gods Rijk, er werd zelfs een muur gebouwd van bakstenen.
Op elke baksteen was een van de Werken van Barmhartigheid uitgebeeld.

Ter afsluiting van het hele vormseltraject zijn de vormelingen op 28 juni nog een keer bij elkaar gekomen. Ze hebben in groepjes kort opgeschreven wat ze zoal gedaan hebben tijdens het vormseltraject;
‘We hebben gebedsarmbandjes gemaakt met 10 kralen, elke kraal had één betekenis.
Bij elke bijeenkomst deden we het Onze Vader en we staken een kaars aan’.

Tijdens de voorstelviering stond het Bijbelse verhaal over de Emmaüsgangers centraal:
‘Waar je ook naar toe gaat, Jezus is in het midden, Hij helpt je verder te komen’.
De Vormselviering ging over de Werken van Barmhartigheid: ‘De dorstigen drinken geven, de hongerigen eten geven, mensen zonder huis een huis geven, vormelingen zalven op hun voorhoofd.’
De afsluitende bijeenkomst met de centrale vraag waar in je leven ‘geloven’ tot uitdrukking komt:
‘Taart-opdracht: 8 stukken met groepen (waar je deel van uitmaakt), kerktoren beklommen en brieven (aan God) verbranden!’

Groeten van:     Duco, Renske, Mika, Nel, Roxx, Marijn, Djizz, Paula, Lars, Myrthe en Bart.
En van de Vormselwerkgroep: Margretha Mol en pastor Anne-Marie van Straaten.