Ondanks het slechte weer; regen, kou en zelfs vorst, gaan we door met de voortuin van de pastorie. Na de vorige publicatie kregen we heel veel positieve reacties van allerlei mensen uit het dorp. Mensen stuurden ontwerp-tekeningen en ideeën, maar ook hulp werd er aangeboden. Fijn dat iedereen zo positief is over het idee, dat de voortuin van de Sint Victorkerk het ‘hart’ van het dorp moet worden.
Inmiddels is alle grond gevreesd en zijn we gestart met de plek waar een fundering moet komen voor het water-ornament. Om de sfeer van een dorpsplein nog meer te benaderen, hebben we gekozen voor een nostalgische zuil. Aan alle kanten stroomt er water uit de kranen, wat wordt opgevangen in het waterbassin rondom. Dit ornament versterkt het gevoel van vroeger, toen de mensen bij de pomp op het plein elkaar ontmoeten.
Ook zijn we in gesprek met de gemeente Koggenland die waarschijnlijk een bijdrage willen leveren, want ook zij zijn heel blij dat wij op eigen initiatief de voortuin aanpakken.
Het Heilig Hartbeeld dat al zo lang in onze voortuin staat, blijft natuurlijk op zijn vertrouwde plek. Maar ook daaraan is een opknapbeurt niet overbodig. Wim Butter is een van de vrijwilligers die deze klus graag op zich neemt.
Jan Beentjes is druk bezig met de bestelling van materialen voor de paadjes, die worden aangebracht. En ook zijn inmiddels de eerste 75 rozenstruiken; Lady of Shallot besteld.
De tuinkabouters zetten hun schouders er onder en zorgen dat de ideeën, die nu nog op papier staan, straks realiteit zijn. En we dan kunnen zeggen:
Kom, kijk en geniet!

Parochieraad Sint Victor