Het is zo ver, hij staat er!

Tijdens de tentoonstelling ter ere van het 125 jarig jubileum van de St. Victorkerk, is het idee ontstaan om meer kerkschatten te tonen. Heel veel herinneringen kwamen boven, bij het zien van allerlei attributen.

In de vitrinekast, die bij de koffiehoek achter in de kerk hangt, willen we een wisselende collectie laten zien. Er zullen geen kostbare voorwerpen worden neergezet. Toch blijft er genoeg over om te laten zien. Ook geven we er een korte toelichting bij, waar dat nodig is.
Zo staat er op dit moment op de vitrinekast een reistabernakel. En in de kast uitleg over verschillende scapulieren, canonborden, een godslampje, water- en wijnampul met een fles oude miswijn en nog veel meer.

Voor of na afloop van een viering bij het drinken van een kopje koffie of thee, kunt u alles rustig bekijken.
Kom, kijk en geniet!