De jaarlijkse Vredesweek vindt plaats van 21 t/m 29 september. Dit jaar is als thema van de Vredesweek gekozen: ’Vrede verbindt over grenzen’.
Het thema nodigt uit om grenzen op te zoeken en te onderzoeken. Want aan de andere kant van de grens wacht vaak een wereld aan ontmoetingen en mogelijkheden. In onze kerk besteden wij aandacht aan de Vredesweek op zaterdagavond 28 september in een viering met Sing@Victor.
De Syrische Obdammer Nour, inmiddels in heel Nederland bekend als acteur, komt in deze viering vertellen wat vrede betekent voor hem en voor zijn land. Op zondag 22 september wordt in een oecumenische viering in de Dorpskerk van Abbekerk eveneens aandacht besteed aan het thema van de Vredesweek. Samen met Piet van Baar en dominee Sylvia Neuféglise mag ik in deze viering voorgaan. Uiteraard bent u als parochiaan van de Sint Victorkerk hierbij van harte welkom. De viering begint om 10.00 uur.