Niet alleen de viering van de Eerste Communie, ook de viering van het Vormsel is verplaatst naar het begin van het volgend schooljaar. In de vorige Rotonde kon ik al melden dat de viering van de Eerste heilige Communie plaats zal vinden op zondag 4 oktober om 13.00 uur. Inmiddels is ook de datum van het Vormsel bekend. Dit zal worden gevierd op vrijdagavond 25 september om 19.00 uur. Vormheer is pastor Nico Knol. Onze vormelingen zouden aanvankelijk mee gaan doen met de vormelingen van Spanbroek, de Weere en Hoogwoud. Zij zouden daarom niet gevormd worden in de Sint Victorkerk, maar in één van de andere kerken. Vanwege de corona-crisis is echter besloten de Obdammers toch apart te vormen en wel in onze eigen kerk. Zodoende kunnen alle familieleden en andere belangstellenden die de viering willen meemaken er gewoon bij zijn. Voor onze vormelingen is dit een geluk bij een ongeluk. In juni hebben zij onder leiding van Anne-Marie van Straaten en Margretha Mol hun project na enkele maanden vertraging weer opgepakt. De laatste bijeenkomsten hebben ze na de vakantie, zodat ze op 25 september goed voorbereid zijn op wat gaat komen: de zalving met de heilige Geest en de toch min of meer zelf gekozen deelname aan de geloofsgemeenschap. Vanaf dat moment horen ze er helemaal bij.