Op zaterdag 12 september was onze kerk de hele dag geopend in het kader van de landelijke Open Monumentendag. Het was de eerste keer dat we hieraan meededen. Speciaal voor deze dag hadden we een folder laten maken met foto’s en uitleg van de belangrijkste bezienswaardigheden van onze kerk. Leden van de Parochieraad zaten klaar met koffie en thee om mensen te ontvangen en rond te leiden. Pierre van Diepen speelde twee keer een half uur op het grote orgel. Er zijn door de dag heen zesentwintig mensen geweest die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om onze kerk te bekijken. Daarmee heeft de deelname aan de Open Monumentendag voldaan aan onze verwachtingen. Waarschijnlijk doen we volgend jaar weer mee. Het is een mooie manier om de drempel van de kerk te verlagen.