De koren en de werkgroepen in de parochie kun je vergelijken met de elftallen van een voetbalclub. Momenteel spelen door omstandigheden sommige elftallen niet, maar de club ligt niet helemaal stil. Er zijn elftallen die wel spelen en er zijn dus af en toe wedstrijden. Ook de kantine is nog regelmatig open en de velden moeten natuurlijk bijgehouden worden. Er zijn dus nog steeds mensen actief, maar die groep is niet groot, omdat er veel mensen zijn die een verhoogd risico hebben op corona. Van de elftallen die niet spelen, zien we helaas bijna niemand op de club. Sommigen kunnen niet komen, vanwege het risico dat ze lopen en het is dus begrijpelijk dat die mensen zich niet laten zien, maar anderen zouden misschien toch nog kunnen helpen om de boel draaiende te houden. Kennelijk voelen veel mensen zich niet zozeer lid van de voetbalclub als wel lid van hun eigen elftal. Dat zijn ze natuurlijk ook op de eerste plaats en daardoor realiseren ze zich misschien helemaal niet dat er op de club toch nog heel wat te doen valt en dat er nu minder mensen zijn om te helpen. Dus: ligt je werkgroep of je koor een tijdje stil en behoren jij en je huisgenoten niet tot de risicogroep, dan ben je meer dan welkom om je in deze crisistijd op een andere manier in te zetten voor de parochie. Laten we proberen met elkaar zoveel mogelijk activiteiten op peil te houden.