Na een kort ziekbed overleed op Eerste Kerstdag Hans Immink. Corona heeft hem de das omgedaan. Hans is 78 jaar geworden. Hij was een telg uit de bekende Obdamse kappersfamilie Immink, maar ging zijn eigen weg. Hij werd boekhouder bij transportbedrijf Bijvoet en al snel ook mede-eigenaar. Hij trouwde met Willy de Lange uit de Schermer. Ze kregen vijf kinderen: vier zoons en een dochter. De oudste twee zoons, Rob en Leon, zijn hen op volwassen leeftijd ontvallen. Beide keren was dat een klap die hard aankwam. Toch wisten Hans en Willy de draad op te pakken en weer van het leven te genieten. Hans was een man met grote talenten, maar ook met uitgesproken meningen. Als directeur van Bijvoet kon hij goed zijn koers uitzetten en was hij eerlijk en rechtvaardig. Ook voor het verenigingsleven in Obdam heeft hij zijn talenten op veel manieren weten te benutten. Zelf heb ik Hans leren kennen als chauffeur bij Help een Handje en als voorzitter van de PCI, de Parochiële Caritas Instelling. Hij was niet zo’n kerkganger. Zijn geloof uitte zich in daden van naastenliefde. Hans was trots op zijn kinderen en kleinkinderen, al bracht hij dat niet makkelijk onder woorden. Toen Hans in het ziekenhuis overleed was ook Willy met het corona-virus besmet. Daardoor mocht zij geen afscheid van hem nemen. Ook twee van zijn kinderen bleken het virus onder de leden te hebben. Het duurde daarom enkele dagen voordat de familie hem mocht zien. Op vrijdag 8 januari hebben we hem naar crematorium Waerdse Landen gebracht. Daar hebben we hem de laatste eer bewezen, waarna de crematie heeft plaatsgevonden. Moge hij rusten in vrede!

Pastor Bert Glorie