Op 3 december overleed George Bakker, een man die zijn hele leven in Obdam heeft gewoond. Hij werd geboren in 1940 in een groot tuindersgezin. Aanvankelijk trad hij in de voetsporen van zijn vader. Toen hij last kreeg van reuma, werd hij commissionair bij de Hobaho. Met zijn klanten, de bollenkwekers van heel Noord-Holland, kon hij het goed vinden en het handelen was zijn lust en zijn leven. George was dan ook altijd onderweg. Een andere, levenslange passie van George, was Victoria O. Toen hij zelf niet meer kon voetballen, zette hij zich op allerlei andere manieren in voor zijn club en hij bleef een trouwe en enthousiaste supporter. George was getrouwd met Jannie Vlaar. Ze kregen drie kinderen, twee dochters en een zoon. Er kon veel in huize Bakker. Er was vaak reden voor een feestje en dat kon dan duren tot in de kleine uurtjes. Later kwamen er kleinkinderen en werd George een trotse opa. Al lange tijd was George weduwnaar. Tijdens het ziekbed van Jannie was hij een toegewijde mantelzorger, maar na haar overlijden kon hij maar moeilijk zijn draai vinden. Toch bleef hij zijn gewone leven voortzetten. Daar had ook de kerk een belangrijke plaats in. Hij zong bij Entre-Deux en als hij niet hoefde te zingen zat hij op zijn vaste plaats op de achterste bank. Ook was hij vaak te vinden in de kapel van De Horstenburgh. George is in totaal 14 keer in Lourdes geweest. Eerst samen met Jannie, na haar overlijden alleen. De laatste keer was zijn broer Puck erbij. Het was mooi om die twee broertjes in ons midden te hebben in Lourdes. Samen zorgden ze voor een hoop gezelligheid. George overleefde Puck ternauwernood enkele maanden. Laten ze nu samen de hemel maar een beetje gezellig maken. Daar zal hij ongetwijfeld ook zijn vrouw Jannie terugzien.
We hebben George op 9 december uitgeleide gedaan vanuit de Sint Victorkerk. De cirkel was rond.

Pastor Bert Glorie