Twee jaar geleden deden we het voor het laatst… Palmzondag vieren. Vorig jaar mocht het niet.

Nu gelukkig weer wel. We doen het deze keer op zaterdagavond. Na de viering wordt het overschot van de gewijde palmtakken in de Lourdeskapel achter de kerk neergezet, zodat iedereen die dat wil op zondag of in de loop van de Goede Week daarvandaan nog een paar palmtakjes kan meenemen. Op Palmzondag zelf is er geen viering.

Op Witte Donderdag is er om 9.00 uur een viering en van 14.00 tot 15.00 uur is er Stille Aanbidding. ’s Avonds is er geen viering.

Op Goede Vrijdag is de kerk open tussen 15.00 en 16.00 uur. U kunt dan op eigen gelegenheid de Kruisweg lopen. Er liggen boekjes hiervoor klaar. ‘s Avonds is er wederom geen viering.

En dan wordt het Pasen. De Paaswake begint dit jaar om 19.00 uur.

Op Eerste Paasdag is er een viering om 10.00 uur en op Tweede Paasdag is er geen viering.

De vieringen zijn nog wat soberder dan we zouden willen. Daar valt weinig aan te doen. Maar we mogen weer naar de kerk. We kunnen de intocht van Jezus in Jeruzalem vieren, waarbij Hij werd toegezwaaid met palmtakken. We kunnen gedenken hoe Jezus met zijn vrienden het laatste avondmaal vierde en hoe Hij daarna werd overgeleverd om ter dood veroordeeld te worden. Ook zijn opstanding kunnen we vieren, het nieuwe begin.

Ik wens u een goede voorbereiding op het Paasfeest.

Mocht u liever niet naar de kerk komen, wat ik me onder de huidige omstandigheden heel goed kan voorstellen, dan kunt u de vieringen in onze kerk meemaken via de livestream. Kijk daarvoor op het paarse balkje rechtsboven op deze website of op YouTube. We zijn op YouTube te bereiken via het kanaal Sint Victor Obdam.