Kerkdeuren
Waarschijnlijk is het u opgevallen dat de toegangsdeuren en de zijdeur van onze Sint Victorkerk, zijn vervangen door spaanplaat. In de zijdeur is een nooddeur gemaakt, zodat toch iedereen voor kerkbezoek naar binnen kan.
De deuren waren al lang aan een restauratie toe, maar aan alles hangt een prijskaartje. Graag hadden we de opbrengst van De Veiling hiervoor gebruikt, maar langer wachten was onverantwoord.
Het hout is op verschillende plekken doorgerot, de verf bladderde af, dus alles moet kaal. En ook het smeedwerk is op verschillende plaatsen door corrosie aangetast en doorgerot. Dit allemaal vereist de nodige vakmanschap. Gelukkig zijn de vakmensen, Jim van de Gracht, Theo Munster en Siem Molenaar bereid om alles weer tot in de puntjes op te knappen.

Verlichting kerkklok

Maar niet alleen de deuren hadden dringend onderhoud nodig. Ook de verlichting van de kerkklok was aan één kant stuk. Meerdere keren zijn we er op gewezen, maar ook hier hangt weer een prijskaartje aan. De verlichting kan alleen aan de buitenkant gerepareerd worden.
Maar wat is dit culturele monument; het boegbeeld van Obdam, zonder goede verlichting!
Dus vrijdag 9 april was daar de telescoopkraan met vaste bak. Onze vrijwilliger Gerard Luken heeft als elektrotechnicus de ‘know how’ in huis om de klus te klaren. Vanaf nu kunnen dus alle Obdammers ook ‘s avonds weer zien hoe laat het is.

Pastorie
In de pastorie is de klus bijna geklaard. Op de benedenverdieping worden de laatste deurstijlen, door Wim Butter onder handen genomen. En dan kunnen na maanden hard werken, de vele vrijwilligers met een goed gevoel dit project afsluiten. Het is mooi geworden!

Kloosterbel
Ook in de gang zijn de veranderingen duidelijk zichtbaar. Er hangt een prachtige kloosterbel met de tekst: ‘Qui me tangit vocem meam audit’. ‘Wie mij aanraakt, hoort mijn stem.’
Heb je pastor Bert nodig? Maak gebruik van deze kloosterbel. Zo weet hij meteen dat er beneden mensen op hem wachten.

Tot slot kunnen we zeggen… we gaan gewoon door! Samen maken we er wat van.

Parochieraad Sint Victor