Op 29 mei overleed Gré Rood-de Boer op 87-jarige leeftijd. Geboren en getogen in Obdam en al die jaren niet weggeweest. Ze trouwde met Arie Rood en kreeg samen met hem vijf kinderen. Vijf kinderen die allemaal ontzettend trots op haar zijn. Want Gré was een hardwerkende, lieve en hartelijke moeder die altijd voor iedereen klaar stond. Bij de familie Rood was niets te gek en was het altijd gezellig. De kinderen hebben een geweldige jeugd gehad in een warm gezin. Samen met Arie was ze druk met hun kruidenierswinkeltje en het gezin. Zij en Arie waren tegenpolen; hij avontuurlijk en kwajongensachtig en zij rustig en de grote kracht op de achtergrond. Na het sluiten van de winkel kreeg ze meer tijd voor zichzelf. Ze ging kleding maken, genoot van zwemmen en ging zingen in het Parochiekoor. Ruim 40 jaar heeft ze dat gedaan, met altijd veel plezier en grote inzet. Een heel groot geluk was de komst van de zes kleinkinderen, ze genoot van ze en was een hele lieve oma voor hen.
Na het overlijden van Arie in 2007, was de glans er wel wat vanaf voor Gré. Wat miste ze hem enorm. Ze maakte er het beste van, dat zat ook echt in haar aard, maar moeilijk was het wel. Gré begon de laatste jaren wat te sukkelen met haar gezondheid. Nu was ze er aan toe om het leven los te laten. Ze heeft de ziekenzalving nog ontvangen en ze had er alle vertrouwen in dat ze naar de hemel zou gaan waar haar man Arie haar zal opwachten. Met het besef dat ze het goed had gedaan en dat de kinderen het goed hadden met elkaar, is ze rustig en vredig gestorven. Op 3 juni hebben we afscheid genomen van Gré met een dienst in de kerk waarbij natuurlijk het Parochiekoor zong. Haar stoel stond erbij, met bloemen van de koorleden erop.
Ongetwijfeld zingt Gré nu in de hemel, en heeft ze daar een stoel naast Arie.
Rust in vrede, lieve Gré.

Hanneke Ocheda-Stoetzer