Op zaterdagavond 30 oktober is Gré Vriend onderscheiden met de erespeld van de Sint Victorparochie. Ze kreeg de speld voor haar werk als kerkwerkster en gastvrouw in de pastorie. Het kerkwerk (het schoon houden van de kerk) doet zij al zolang dat niemand meer precies weet wanneer ze daarmee begonnen is. Daarbij deed ze ook lange tijd de kerkwas, bestaande uit altaarkleden, misgewaden enz. In 2005 is zij ook gevraagd om gastvrouw te worden in de pastorie. Dat betekende samen met een collega een ochtend in de week op de pastorie aanwezig zijn om mensen van koffie te voorzien, misboekjes te vouwen en te nieten en allerlei huishoudelijke klusjes te doen. Haar man Arie was jarenlang secretaris van het Parochiekoor en Gré hielp hem daarbij. Nog steeds is Gré kerkwerkster en gastvrouw en het bijzondere is dat je zelden tevergeefs een beroep op haar doet. Als er in drukke tijden wat meer gedaan moet worden dan gebruikelijk, dan wordt er al heel gauw aan gedacht om Gré daarvoor te vragen. Zelf biedt ze ook vaak spontaan haar hulp aan. Zij heeft de erespeld van de Sint Victorparochie dan ook dik verdiend. Gré, nogmaals hartelijk dank voor al het werk dat je voor onze parochie hebt gedaan en nog steeds doet en van harte gefeliciteerd met de Victorspeld.