Op de zolder van de pastorie liggen veel religieuze voorwerpen. Maar door de veranderingen binnen de katholieke kerk zijn veel van deze kerkschatten niet meer in gebruik.
Voor velen is de herinnering hieraan nog tastbaar. Deze kerkschatten zijn beslist de moeite waard om te bekijken Daarom is al enige tijd geleden een vitrinekast geplaatst, waarin we kerkschatten tentoonstellen. Maar omdat deze vitrinekast beperkte mogelijkheden biedt, is er van de week een grotere geplaatst aan de zijmuur bij het voormalige Maria altaar.
Hierin kunnen we wat grotere stukken kwijt.
Op dit moment staat er een reis-altaartje in met toebehoren. Ook zijn er verschillende beelden van heiligen te zien, waaronder H. Bonifatius met de bijbel boven zijn hoofd, hiermee probeerde hij de aanval van de Friezen op zijn leven af te wenden. Verder staan er canonborden, die vroeger bij de H. Eucharistie werden gebruikt en op het altaar stonden en nog veel meer prachtige voorwerpen.
In de kleine vitrinekast staat een kleine greep uit de verschillende kandelaars die we bezitten. Meerdere keren per jaar wordt de inhoud van de beide kasten opnieuw gevuld, zodat ook u kunt genieten van de kerkschatten die de St. Victorparochie rijk is.
Bent u nieuwsgierig geworden, kom gerust eens langs om al dit moois te bekijken.