Zoals u weet vertrekt pastor Nico Knol binnenkort uit onze regio. Dit heeft tot gevolg dat pastor Álvaro Rodrigues Luque, pastor Anne-Marie van Straaten en ik met ons drieën overblijven om de tien parochies van regio De Waterkant te bedienen. Dat zullen we doen zo goed en zo kwaad als het gaat, maar we proberen er toch een beetje orde in aan te brengen. Daarom hebben we besloten met een zomerrooster te gaan werken, waarbij wij elk drie vieringen kunnen verzorgen in het weekend: één op zaterdagavond, één op zondagochtend om 9.30 uur en één op zondagochtend om 11.00 uur. Daarnaast blijven de vieringen in de zorgcentra gehandhaafd.
Voor Obdam betekent dit dat er op de eerste en de derde zondag van de maand een viering zal zijn om 9.30 uur en dat de zaterdagavondvieringen in de zomer blijven doorgaan. Er is dus in de Sint Victorkerk elke week een viering: ofwel op zondagochtend om 9.30 uur, ofwel op zaterdagavond om 19.00 uur. Dit zomerrooster is gepland tot eind september. Mocht er tegen die tijd een opvolger gekomen zijn voor pastor Knol, dan kunnen we vanaf oktober terug naar het oude normaal, maar als dat niet het geval is, dan blijft dit rooster, wellicht met een paar kleine wijzigingen, voorlopig van kracht. Wij rekenen op uw begrip.