Van 30 mei tot 5 juni mei trekken we oecumenisch op naar het Pinksterfeest.
Voor de 17e keer pelgrimeren wij door onze regio. Pinksteren is het feest van de H. Geest, van de Geest die ons beweegt, van de inspiratie die wij ontvangen vanuit ons geloof.
Bij deze Pinksterpelgrimage komen de jongeren aan het woord. Waardoor worden zij bewogen en geraakt? Waar gaan ze voor?
Deze jongeren hebben hun eigen specifieke kenmerken. Multitasken en keuzestress zijn de twee bekendste. Ze kunnen appen, Netflixen, huiswerk maken en social media volgen tegelijk. Hun wereld is veel groter dan de wereld van de babyboomer. Toen de boomer twaalf was, kon hij kiezen uit ponypark Slagharen of Artis. De twaalfjarige ‘digital native’ moet een keus maken of zij/hij naar een afgelegen dorpje in de Himalaya of in een volledige, door anderen ontworpen, virtuele wereld gaat. Het leven is voor hen een stuk minder eenvoudig dan dat het voor hun ouders was. De wereld is onstabieler geworden en meer op het individu gericht. Dit maakt ze realistischer; jong als ze zijn, denken ze nu al na over een vaste baan of liever nog een eigen onderneming.
Elke viering begint ’s avonds om 19.00 uur. Alleen de slotviering in de St. Bonifatiuskerk van Spanbroek begint op Pinksteren om 10.00 uur.
maandag 30 mei PKN kerk Abbekerk
dinsdag 31 mei St. Jans Geboorte Hoogwoud
woensdag 1 juni PKN kerk Benningbroek
donderdag 2 juni H. Georgius Spierdijk
vrijdag 3 juni PKN kerk Hensbroek
zondag 5 juni St. Bonifatius Spanbroek (slotviering)

We hopen op mooi weer zodat we elkander al op de fiets oecumenisch kunnen ontmoeten.

Oecumenische Werkgroep Midden West-Friesland