Zondag 19 juni hebben we in De Goorn Nico Knol uitgezwaaid. Een afscheidsviering mocht het niet heten, vond hij. Dat deed hem teveel aan een uitvaart denken en bovendien zouden we hem nog weleens terugzien… Daarom noemden we het een uitzwaaiviering. Het werd een feestelijk gebeuren. De kerk zat goed vol en de drie koren van De Goorn zongen. Na de viering was er een receptie achterin de kerk die druk bezocht werd. In onze kerk heeft Nico een flink aantal kinderen gedoopt, vanaf de tijd dat pastor Paul naar Aruba ging totdat ik diaken werd en zelf mocht dopen. Ook ging hij hier in die tijd regelmatig voor in Eucharistievieringen, waaronder uiteraard ook de vieringen van de Eerste heilige Communie. We hebben het aan hem te danken dat we die viering tegenwoordig doen om 13.00 uur. Dat kwam voor hen het beste uit en ook voor de ouders bleek het een prima tijd te zijn. Als pastoor van de regio was Nico tevens voorzitter van het regiobestuur. We zullen zijn enthousiasme en zijn West-Friese gezelligheid missen. Hij zal nu zijn draai moeten vinden in Amsterdam Noord, waar hij zondag als pastoor wordt geïnstalleerd. Win Bijman en ik hebben hem in De Goorn namens u allen hartelijk bedankt en veel zegen toegewenst in zijn nieuwe parochie.