Beste parochianen,
De stijging van de energiekosten is iets waar wij allemaal mee te maken hebben.
Voor de parochie betekent dit dat het verwarmen van de kerk voor een dienst fors duurder is geworden.
Gelukkig hebben wij een paar jaar geleden geïnvesteerd in een nieuwe verwarming in de kerk. Waar voorheen een heteluchtkachel de gehele kerkruimte op een hogere temperatuur moest brengen, hebben we nu stralers die alleen verwarmen waar ze op stralen. Ons gasverbruik in de kerk is hierdoor meer dan gehalveerd. Toch maken we nu, door het dure gas, meer kosten dan voorheen en dus is het tijd voor een volgende stap.

Dankzij de stralers kunnen we gericht een deel van de kerk verwarmen. En omdat het aantal bezoekers van de kerkdiensten sinds corona verder terug gelopen is, gaan we alleen in het voorste deel van de kerk de stralers aanzetten. Dus daar waar de kussens op de banken liggen kunt u lekker warm zitten.
Bovendien is het voor de voorganger fijn als er mensen dichterbij zitten.

U heeft vast ook gelezen dat er kerken moeten sluiten. Weet dat wij er alles aan doen om onze Sint Victorkerk zo lang mogelijk open te houden.
Het aantal bezoekers aan de diensten, dus hoeveel mensen er in de kerk zitten, is daarbij het meest bepalend.
Iedereen is van harte welkom. Wij wensen u aangename en inspirerende vieringen toe.

Win Bijman
Voorzitter Sint Victor parochieraad