Op zondag 9 oktober werd voor de veertiende keer de Kapellentocht gelopen, een wandeling van de kapel bij de St. Victorkerk naar de kapel van Onze Lieve Vrouwe ter Nood in Heiloo. Ik wil Jan ten Berge, die samen met zijn vrouw Truus het leeuwendeel van de organisatie op zich nam, hiervoor hartelijk danken. Hieronder leest u zijn verslag.

Iets voor half acht stonden we verzameld bij de kapel in Obdam. Het was nog fris maar de verwachtingen waren goed.
Pastor Bert Glorie stond kort stil bij de aanleiding van de eerste tocht, nl. dat de kapel in Obdam was gerealiseerd en stuurde ons op pad met de zegen.
Precies half acht vertrokken met het geluid van de kerkklokken.
De wandeling verliep prima, al snel liepen we onder een stralende zon. Na ongeveer anderhalf uur stond Win met zijn elektrische bezemwagen klaar met een traktatie en iets na 10 uur arriveerden we bij Partycentrum Meerboer in Oudorp. De dames daar voorzagen ons van koffie met appeltaart. We vervolgden onze wandeling dwars door Alkmaar en we verlieten de stad via de Hout en de Zandersweg.
Om kwart voor een kwamen we aan bij de kapel.
Om half twee begon hier een H. Mis, voorganger ook hier onze eigen pastor Bert Glorie. Het koor Entre Deux was net als een aantal andere Obdammers ook naar Heiloo gekomen en verzorgde de zang. Dat dit werd gewaardeerd bleek uit het spontane applaus na afloop.
De wandelaars konden allemaal mee terugrijden met de Obdammers die met de auto gekomen waren.
Kortom een mooie dag, een fijne wandeling afgesloten met een mooie viering.