Vroeger was het heel gewoon dat de pastoor regelmatig bij zijn parochianen op huisbezoek kwam. Daarover circuleren nog steeds allerlei wilde verhalen. Zo wordt er verteld dat de pastoor vaak bij jonge gezinnen kwam om te informeren of er alweer een kindje op komst was… Men zegt ook dat de pastoor het liefst bij de dikke boeren kwam, omdat hij daar een goede borrel en een sigaar kreeg en bij het weggaan een flinke fooi… Maar al die verhalen dateren uit een ver verleden. Als ik voor mezelf mag spreken: ik ga graag op bezoek bij parochianen, maar in de praktijk is het vaak een heel geregel om ergens te komen. Gelukkig hebben we in de parochie een enthousiaste groep huisbezoekers. Zij bezoeken zieken, nabestaanden van overledenen, mensen die een hoge leeftijd hebben bereikt en andere mensen van wie we weten dat zij graag bezoek ontvangen.
Maar deze groep zoekt versterking. Is het misschien iets voor u om namens de parochie mensen bezoeken, aarzel dan niet om de telefoon te pakken en een afspraak met mij te maken voor een gesprek. Ik kan u dan vertellen hoe alles in zijn werk gaat en wat er van u wordt verwacht.
En is het zo dat u graag wilt dat ik eens bij u op bezoek kom of bij iemand van wie u weet dat die dat op prijs stelt, dan kunt u mij daarvoor uiteraard ook bellen. Als het enigszins kan, kom ik zelf en anders komt er iemand van onze huisbezoekersgroep.