Beste parochianen,

Hoe houden we de kerk open?
In de kranten verschijnen alarmerende berichten over grote aantallen kerken die moeten worden afgestoten. Maar als er iets over de Sint Victorkerk in de kranten komt, dan is dat altijd positief. Onze kerk staat dan ook niet op de nominatie om gesloten te worden. Drie dingen zijn noodzakelijk om de kerk voor langere tijd open te houden: voldoende kerkgangers, voldoende vrijwilligers en voldoende financiële middelen. Voor dat laatste doe ik nu een beroep op u.
We doen bijvoorbeeld ons best om, ondanks de hoge energieprijzen, de kosten laag te houden. Zo is enkele maanden geleden de zoldervloer van de pastorie geïsoleerd. En in de kerk verwarmen we tijdens de meeste vieringen alleen het voorste gedeelte. We willen uiteraard zo weinig mogelijk geld in rook op laten gaan. U zult begrijpen dat ondanks deze en andere maatregelen, de energiekosten voor onze mooie Victorkerk flink stijgen.
Om als kerk voor Obdam en Hensbroek te kunnen blijven bestaan vragen we u ook dit jaar weer om een bijdrage door middel van de Actie Kerkbalans. Bij voorbaat onze hartelijke dank.

Pastor Bert Glorie