Enthousiast meldden op vrijdag 13 januari 20 muzikale personen zich op de pastorie voor de popkwis avond. Bij het welkom werd ook meteen duidelijk, waar de gulle gift voor de kavel, die iedereen op de veiling had gekocht, aan wordt besteed nl. het nog meer verduurzamen van kerk en pastorie.

We starten met koffie/ thee en wat lekkers. De gastvrouwen Gura, Nelly en Yvonne zorgden daarna voor de hapjes en de drankjes.

De popkwis bevatte muziekfragmenten zowel uit de jaren 60 als de moderne tijd. Van Procol Harem tot Shakira. Ook was er een ronde: raad het lied met het thema fruit, herken de platenhoes, etc. Na ronde 4 werd de tussenstand bekend gemaakt, waardoor het fanatisme toenam. Eén ronde voor het eind, bleek er een gelijke stand voor twee teams, dus het was nu erop of eronder. Uiteindelijk won het team met de naam ‘The best of the rest.’ Zij deden duidelijk hun naam eer aan. Het was een gezellige muzikale avond, waar jong en oud van heeft genoten.

We kunnen met een gerust hart zeggen: dit is voor herhaling vatbaar. Dus was u de vorige keer te laat met bieden, geen nood er komt opnieuw een kans op de Veiling van 3 november!

Namens de parochieraad

Gerda Wester