Afgelopen zondag was er in de kerk van Wognum een familieviering. Met deze laagdrempelige vieringen, die sinds februari van dit jaar op elke eerste zondag van de maand worden gehouden, hopen we de gezinnen van eerste communicanten en vormelingen uit de hele regio te bereiken. Er is een enthousiaste voorbereidingsgroep en een groeiend koor onder leiding van pastor Álvaro dat eenvoudige liederen zingt. Ook pastor Anne-Marie van Straaten is erbij betrokken. Zelf was ik er deze keer voor het eerst bij. Hoewel het een mooie viering was, is de animo vanuit andere parochies dan Wognum/Nibbixwoud niet groot. Maar dat kan veranderen. De eerstvolgende familieviering wordt gehouden op zondag 5 november en zal een Hubertusmis zijn. Misschien toch wel de moeite waard om er met uw (klein)kinderen naar toe te gaan. Binnekort leest u hier meer over.