In de Sint Victorkerk heeft het Parochiekoor zaterdag 18 november tijdens de viering van Sint Cecilia twee jubilarissen gehuldigd.
Vera van Schagen-Koning is sopraan, Jan Bankras zingt bij de bassen.
Pastor Bert sprak beide jubilarissen toe. Het thema van de viering was; ‘gebruik je talenten!’
Een duidelijker aanwijzing voor deze twee jubilarissen was er niet denkbaar.
Zij gebruiken hun talent al vele jaren door hun inzet, bij elke viering die het parochiekoor verzorgt.
Vera is maar liefst 25 jaar trouw aan het parochiekoor en heeft zich zeer verdienstelijk gemaakt voor het koor en de kerk.
Zij is een bescheiden vrouw die zich niet gauw op de voorgrond plaatst, maar in het koor staat zij bekend als een goede zangeres. Daarom werd zij onderscheiden met de ere medaille: het erediploma van Sint Gregorius.
Jan Bankras is zelfs meer dan 40 jaar trouw koorlid. Omdat hij met korte tussen pozen er tussenuit is geweest, was zijn huldiging vandaag ook niet meer dan terecht. Jan is nog één van de weinige bassen die het koor versterken en daarom zijn wij heel blij met zijn inzet.
Voorzitter van de Parochieraad, Win Bijman, spelde bij beide jubilarissen de versierselen op en overhandigde hun erediploma, met ook nog voor ieder een prachtig boeket.
Als felicitatie klonk er een groot applaus vanuit de kerk. Hierna werd de viering afgesloten met het Sint Cecilialied en voor de beide jubilarissen het ‘Lang zullen ze leven’.
Een prachtige afsluiting van een heel mooi moment.

Parochieraad Sint Victor Obdam