Sinds september ben ik werkzaam in Regio De Waterkant voor mijn pastorale jaar. Op 19 november ben ik tot diaken gewijd en tot nu toe ben ik erg actief geweest in de parochie Hoogwoud. Ik ben de parochieraad en alle mensen van die parochie heel dankbaar dat ze me hartelijk hebben ontvangen en dat ze open stonden om mij te leren kennen en te zien hoe ik van dienst kan zijn, want diaken betekent ‘dienaar’; ik sta tot uw dienst.
Het is de bedoeling dat ik mijn pastorale jaar in de hele regio doe, dus ook in Obdam. Ik wil daarmee zeggen dat ik nu als diaken doopsels en huwelijken mag vieren, de heilige Communie rond mag brengen, zieken kan bezoeken en voorgaan tijdens Woord- en Communievieringen en uitvaarten.
U heeft me waarschijnlijk al in de parochie gezien in gezelschap van pastor Álvaro of pastor Bert, maar ik herhaal nog eens: ik sta tot uw dienst.
Als u bijvoorbeeld iemand kent die ziek is en die graag de heilige Communie wil ontvangen of iemand die graag een bezoekje van mij ontvangt, laat het me maar weten. Paus Franciscus heeft gezegd dat we naar de straat moeten gaan om de liefde van God te laten zien. Aarzel niet om contact met me op te nemen, ik ben gewoon beschikbaar voor u.
Mijn telefoonnummer is: 06-26198245.

Josué Enmanuel Mejia Sanchez